Povijest razvoja Scratcha
Programski jezik Scratch je nastao kao rezultat istraživačkog rada na MIT Media Labu. Razvoj je započeo 2003. godine pod vodstvom Mitchela Resnicka i njegovog tima. Cilj je bio stvoriti jednostavan i intuitivan jezik koji će omogućiti djeci i početnicima u programiranju da steknu osnovna znanja i vještine.
Prva javna verzija
Prva javna verzija Scratcha objavljena je 2007. godine. Tada je ova vizualna programerska platforma postala dostupna široj javnosti. Korisnici su mogli koristiti Scratch za stvaranje animacija, igara i interaktivnih priča, koristeći blokove koji su predstavljali različite programerske koncepte.
Popularnost i širenje
Od svog pojavljivanja, Scratch je postao izuzetno popularan među edukatorima i učenicima diljem svijeta. Njegova jednostavnost i vizualni pristup programiranju omogućuju lako usvajanje osnovnih koncepata, što ga čini idealnim za uvođenje djece u svijet programiranja. Scratch je dostupan na više od 70 jezika i koristi se u školama i obrazovnim ustanovama diljem svijeta.
Nastavak razvoja
Od prvog izdanja, Scratch je prošao kroz brojne nadogradnje i poboljšanja. Tim MIT Media Laba i zajednica korisnika kontinuirano rade na razvoju novih značajki i funkcionalnosti. Danas, Scratch je jedan od najpopularnijih programskih jezika za početnike i nastavlja inspirirati nove generacije programera i kreativnih mislilaca.